ME 세대들이 몰려 온다

    ME 세대들이 몰려 온다

    460
    0
    SHARE

    2000년에 일본의 도쿄의 학교를 방문한 적이 있다. 유치원부터 고등학교까지 다양하게 방문을 했다. 한 고등학교의 세계사수업시간이었는데 머리에 노랑색으로 염색을 한 남녀학생들이 수업중에 잡담을 하고 있었다. 물론 교사는 뭐라 주의를 주는 듯 했지만 학생들은 들으려 하지 않았다. 그 후 10년이 지나고 다시 5년이 지난 후의 한국교실에는 교사의 허락없이 교실을 나가거나 수업중에 교실을 돌아 다닌다. 교사가 지적하면 오히려 큰소리에 정당성을 이야기한다. 마치 15년전의 일본의 고등학교 교실을 떠오르게 한다.

     

    최근 학교의 풍경에 우려를 나타내는 우치다 타츠루선생을 모시고 강연을 했다. 우치다교수는 오랜동안 핵가족과 맞벌이 부부, 사회적으로는 입시위주의 학교시스템에 대한 우려를 하고 “하류지향“이라는 책을 오래전에 저술했다. 그책이  출판된지 10년후에 한국사회에서 재발행의 붐이 일어나기 시작한 것이다. 일본 사회에서 일어난 일들이 한국사회에서 일어나기 시작한 것이다. 

    시사 주간지 타임은 2013년 5월의 커버 스토리로 ME ME ME Generation을 선정했다. 밀레니엄 세대의 부모님들은 자식에게 “너는 특별하다. 꿈꾸면 뭐든지 다 될 수 있다”라고 자존감을 세워주면서 부단히 격려하면서 성장시켰다. 또한 TV의 리얼리티 쇼를 시청하면서 직접적인 대면 보다는 컴퓨터나 TV의 화면을 통한 소통에 익숙하며, 인터넷을 잘 다루는 세대이자, 스마트폰을 컴퓨터보다 더욱더 자유자재로 다루면서 정보를 생성하거나 주고받는다. 

     

    골드만삭스는 노동력을 통한 세대를 4개로 구분한다. 2차세계대전의 세대인 전통세대, 전후 세대인 베이비 붐세대, 걷잡을 수 없는 세대 X세대, 그리고 2000년에 가까운 세대를 Y세대 혹은 ME세대로 나눈다. 

     

    미국에서는 전통세대(Tradtionalists)를 1928~1945년 태어난 이들로 2차 세계대전 세대이기에 충성적인 집단으로 본다. 30년이상을 직장에 근무하면서 한 회사에만 매달려 인생을 보낸 세대이다. 지시내리기를 좋아하고 변화에 저항하는 경향이 있다. 방대한 지식 기반을 지닌 규율 의식이 있다.

     

    미국에서는 베이비붐 세대(Baby Boomers)는 1945~1964년에 태어난 이들이다.  2차 세계대전에 참가하여 4년정도 외국에서 지내던 남자들이 본국에 돌아왔다. 그후에 많은 아기들이 태어났다. 폭넓은 지식을 갖추고 직업이나 직함으로 자신을 증명했으며, 일중독 세대로 등극을 하였다.  젊어서 고생은 사서도 한다는 세대이다. 그래야 귀중한 경험을 터득할 수 있다고 생각했다. 우리나라는 한국전쟁 이후 1955년부터 1963사이의 세대들을 일컫는다. 고도의 경제성장과 함께 물질적 풍요로움을 누린 세대이면서 정치적, 사회적 격동기를 거친 세대이다. 낙천적이며 경쟁력은 있지만 변화에 어려움을 느끼는 세대이다. 

     

    미국에서 X세대(Generation X)는 캐나다 작가 더글라스 코플랜드가 1991년 발표한 소설에서 처음 쓰인 용어이다. X가 정의할 수 없음을  나타내듯이 이전세대의 가치관과 문화를 거부하는 이질적인 집단으로 나타내고 있다. 1965~1980년에 태어난 이들로 베트남전, 히피, 시민권, 여성 운동, 산아 제한 등이 있었다. 이 중 대가족을 외치는 이는 아무도 없고 자연스럽게 이슈는 사회적 현안문제였다. 열쇠 아동이 이 시대에 나타났다. 부모가 일을 하고, 자녀들은 집에서 혼자 과자를 먹으면서 게임을 한다. 독립적이며 자기방식대로 일을 처리하는데 익숙하다. 팀으로 일하면서 “협업”을 하는 것을 싫어한다. 직장생활을 하다 기업가로 변신하는 사람들이 이 X세대 출신이 많다. 독립을 하거나 새로운 기회를 포착하는 일에 두려워 하지 않는 세대이다. 전형적인 독립적이며 불간섭주의이다. 

    밀레니얼 세대(Millennials)세대는 1981~2000년에 태어난 이들은 밀레니얼이 도래하면서 공동체, 가족, 아기의 중요성에 관심을 쏟은 세대이다. 밀레니얼 세대는 2000년 즉, Y세대, ME세대, 에코 부머라고도  불린다. 자동차 뒤에 노란 다이아 몬드 모양으로 ” 아기가 타고 있어요”라는 표시를 달고 다녔다. 세상에서 가장 소중하고 특별나며, 나에게 그런 아이가 있고 내 소중한 아이가 타고 있으니 저만치 떨어지세요”의 의미이다. 밀레니얼 세대는 자신이 가장 특별하고 소중한 소재로 세상에 태어났다. 부모로 부터 자신은 원하는 어떤 존재도 될 수 있다고 들었다. 

     

    난초가설라는 말이 있다. 아이가 자랄 때 전통세대들과 같이 대가족으로 구성된 가족중에 아이들은 민들레와 같아서 어떤 환경에서도 훌륭하게 잘 자라날 수 있다. 하지만 핵가족으로 인하여 부모가 맞벌이를 하고 하루 종일 혼자 생활해야 했는 X세대들은 내성적이고 말을 안하는 아이들은 난초와 유사하다. 이들은 쉽게 시들수 있지만, 적절한 환경과 조건을 부여해준다면 강하고 아름답고 향기롭게 자랄 수 있다. 하루종일 PC통신을 하고 인터넷의 채팅창으로 이야기 했던 세대들이 이들의 세대이지만 아직도 그러한 내성적인 면을 우려하고 있을까?

     

    레이디 가가는 ‘이렇게 태어났다(Born This Way)밀레니얼 송가를 지어 발표했다. 그 내용은 저마다 특별나고 아름다우며 완벽한 존재로 어떻게 태어났는지 엄마가 이야기 해준 내용이다. 아이의 자존감을 높이는 개념이 강하고, 부모와 학교가 할일은 아이들이 스스에 대해 훌륭하다고 느끼게 만드는 것이며, 끊임없는 칭찬과 보상이 최선의 방법이라 믿었기에 ‘트로피 세대’라는 용어도 탄생했다. 이 세대는 자존감으로 중무장한 세대이다. 자기중심적이며, 자신은 다른 사람보다 훨씬 뛰어나고, 특별하다고 생각한다. 디지털시대의 준비 세대이다.

     

     디지털 시대의 등장과 함께 출현한 세대를 의미하는 Mobile세대, N(net)세대라 부르기도 한다. 이 세대는 전통적이고, 곱게 자랐으며, 팀지향적이고, 성취적이고 , 잘해야 한다는 부담감이 시달리고, 자신감이 넘치면서 특권의식을 가지고 있다. 까다로운 사람을 다루는 능력이 부족하고, 경험과 인내력이 부족하며, 시시한 일을 싫어 하고 자신이 가진 능력보다 자신감이 넘친다. 이들은 스마트폰과 같은 모바일, 태블릿 등으로 중무장된 이야말로 디지털네이티브세대들이다. 이 세대들의 특징은 통화가 무제한으로 무료임에도 불구하고 그들은 문자로 의사소통하는 것을 좋아한다. 심지어 소통의 대상자가 바로 앞에 있음에도 얼굴을 마주보지 않고 고개를 숙이고 상대와 문자로 의사소통을 하는 세대이다.

     

    밀레니얼 세대는  하루 종일 스마트폰의 스크린만 본다. 그 세대들은 식당에서도 서로 SNS의 화면만 쳐다 본다. 그들은 아주 조용한 편이다. 그렇지만 뭔가를 그리워하고, 더욱 더 좋은 것을 끊임없이 찾으려 한다. 그들의 70%이상이 매시간 핸드폰을 만지작 거렸고 주머니진동의 경험하고 있다. 잘 때는 반드시 핸드폰 옆에서 자고, 일어나자 마자 핸드폰을 확인한다. 30회 이상의 메세지를 보낸다. 무의미한 Texting을 하루종일 한다. 한번에 두대의 디지털 기기를 사용한다. 적어도 다섯번은 페이스북 상태를 업데이트 한다. 전통적인 세대가 선호하는 일반 유선전화를 쓰지 않는 특징을 가지고 있다. 

     

    인터넷에서 어떠한 콘텐츠보다 인기가 높고 널리 공유되는 것이 SNS에서 만들어진다. 그중에서 셀카사진을 끊임없이 올리는 것이다. 인터넷에서 하루 올라오는 사진은 어마어마하다. 셀카의 늘어난 이유는 촬영도구와 환경이 바뀌었기 때문이다. 19세기 사진과 카메라 발명이후에 처음으로 모든 사람들이 카메라를 휴대하게 되었다. 스마트폰이전에도 카메라 기능이 있었지만 셀카의 확산의 이유로 SNS와 결합을 들고 있다. 페이스북, 트위터, 인스타그램과 같은 소셜네트워크에 공유하기 위해 셀카를 찍기 시작하였다. 셀카를 촬영하는 것은 거울을 보는 것 처럼 자연스러운 행위로 받아들여진다. 거울과 유사한 점을 나르시시즘의 관점으로 보아야 한다. 셀카세대은 어느 세대 보다 자아 도취에 강하다. 

     

    ME세대의 아빠는 딸과 아들이 해야 하는 스포츠나 놀이의 선을 긋지 않았다. ME세대의 여성들은 그들의 엄마의 세대보다 집안일을 하는데 덜 보냈다. 그러나 그들의 남성 배우자와 50:50으로 일을 분담했으며, 그렇게 되지 않으면 그냥 지켜봤다.  또한 결혼한 남자가 아이들의 기저귀를 가는 것이 전혀 낯설지 않다. 또한 아이들과 함께 같이 놀아 주는 것도 그 이전 세대보다 3배이상의 시간을 할애하고 있다. 

    2013년 U.S.A Today는 채용면접중에 전화를 받거나, 애완용 고양이 집을 들고 오거나, 심지어 아버지랑 같이 왔으며, 비속어를 사용하거나 부적절한 옷을 입거나 괴짜행동을 보이면서 자신을 들어 냈다고 한다. 사교성이 부족하다고 할 수 있지만 상황에 따라 달라진다. 그것들이 그들에게 좋다면, 나머지 모든 이들에게도 좋다고 여긴다. ME세대 부모님은 ” 네가 하는 것은 완벽해” 그리고 ” 네가 편안한 것은 무엇이던지 하려무나” 처럼 미국에서는 최고의 자존감을 교육을 받은 세대이다. 한국에서 현재 아들러 철학의 자존감 회복에 관한  책자가 베스트 셀러인것과는 아이러니한 대목이다. 

     

    이 ME세대의 당돌한 행위에 대해서 골드만 삭스는 2년계약 대신에,처음부터 종신제로 입사시켰다. 쉽게 그만두고 자신이 하고 싶은 일이 아니거나 조건이 맞지 않으면  그만두거나, 스타트업 에 진출하였다. 이에 일을 그만두지 않는 조치를 취한 것이다.  ME세대는 뭔가의 일에 몰두하는 것을 좋아하고, 일을 쉬는 것을 선호하며, 그들이 원해서 일을 할 수 있을 때 더욱 일하고 싶어 했다. 그래서 젊은이들에게 더욱 더 중요한 프로젝트를 맡기거나 무제한 유급유가를 제시했다. 그후 2년중 1년내 50%가 줄었다. 밀레니얼 세대는 여러 가지 능력을 보유하고 있어 취업시장에서 강력한 입지를 확보하려고 했다.

     

    그들은” 우리 세대들은 모두가 좋은 직업을 원하지만 진실로 게으러고 그 좋은 직업을 위하여 일하려고 하지 않는다” MTV조사 19~28세의 2012년 여론조사에 의하면 그들은 싫어하는 일을 하는 것보다 일을 안하는 것을 선호한다고 절반이상이 대답했다. ME세대는 집이나 커피숍에서 일할 수 있기를 원한다. 베트스바이와 같은 회사들은 사무실에서 얼굴 마주보면서 일하는 것 보다는 자신의 집에서 결과중심 근무환경을 도입하였다.  재택근무는 집에서 외로울 수는 있으나 그들은 새로운 아이디어들을 창출하고 그리고 직장동료들사이에  자주 신뢰를 구축했다.

     

    모든 SNS로 연결된 세대는 그렇지 않은 세대보다 훨씬 더 정보의 수집력에서 강하다. 시대의 변화의 속도와 정보의 생산력이 걷잡을 수 없다. X세대들이 말없이 인터넷창을 통하여 그속에서 연결을 찾았다. 그후 밀레니엄 세대들이 자신의 목소리를 높여 모바일에서 거침없이 자신들의 주장을 펼쳐낸다. 그들은 인스타그램을 좋아하고, 음식을 찍고 여행지를 자랑하는 것을 좋아한다. 과연 당신은 어떤 세대에 속하는가? 그렇다면 우리는 어느 세대의 속대에 적응해 나가야 하는가?

     

    18세기 조선의 연암 박지원은 중국 여행기 열하일기망양록“에 사물의 변화와 발전에 대해서 다음과 이야기 하고 있다. 

    “오래되면 변화를 생각하고 묵으면 새것을 생각하고 극도에 도달하여 막히면 통할 것을 생각하는 것은 운에 있어서 한 개의 즈음이 될 것입니다.” 여기서 “운”이라는 것은 운동, 변화, 발전의 필연성을 나타낸다. 또한 그는 ” 천지가 비록 오래다고 하나 부단히 생성, 변화하며 일월이 비록 오래되다고 하나 그 빛이 날로 새로우며 서적이 비록 많다고 해도 그 뜻이 서로 다르다” 라고 한다. 물질세계에서 영원히 운동과 변화되는 상태에 있다고 인식하고 있다. 자연 세계, 풍속, 윤리, 문화적 모든 현상들도 환경과 조건의 변화에 따라 변화한다. 그 변화에 따르기 위한 풍부한 독서와 견문을 통한 체험에 의하여 세상일을 많이 아는 것을 강조하고 있다.  

     

    시대는 바뀌어도 옛것과 오늘 날들이 그 본성이 바뀌는 것이 아닌 외향과 환경의 조건이 변화 발전하는 것이기에 새로운 변화의 배우기를 게을리하면 새로운 새대들이 그들의 시대의 즐거움을 보여주지 않을 것이다.

     

    ME世代が押しかけてくる

     

    2000年に日本の東京の学校を訪問したことがある。幼稚園から高校まで多様に訪問をした。高校の世界史の授業時間だった, 頭に黄色に染色をした男女学生が授業中に雑談をしていた。もちろん、教師は言う注意を与えるようにしたが、学生は聞こうとしなかった。その後、10年が過ぎて再び5年が過ぎた後の韓国の教室には教師の許可なしに教室を出たり授業中に教室を歩き回る。教師が指摘すると、むしろ大声で正当性を述べている。まるで15年前の日本の高校の教室を浮かび上がらせる。

     

    最近の学校の風景に懸念を示す内田樹先生のことを聞いてきてある講演に行った。内田教授は長い間、核家族と共働き夫婦、社会的には、受験中心の学校システムへの懸念をして、「下流志向」という本をずいぶん前に執筆した。その本が出版されてから10年後に韓国社会で再発行のブームが起こり始めたのだ。日本社会で起こっていたのが、韓国社会で今起こる始めたのだ。

     

    時事週刊誌タイムは、2013年5月のカバーストーリーで「ME ME ME Generation」と呼んだ。ミレニアム世代の両親は子供に「あなたは特別である。夢を見たら何でもすることができる」と自尊心を立てながら絶えずに励ましながら成長させた。また、TVのリアリティショーを見ながら、直接対面ではなく、コンピュータやTVの画面を通じたコミュニケーションに慣れている、インターネットを使いこなす世代であり、スマートフォンをコンピュータよりもさらに自由自在に扱いながら情報を生成したり、やりとりする。

     

    ゴールドマン・サックスは、労働力を通じた世代を4つに区分する。 2次世界大戦の世代である伝統的な世代、団塊世代のベビーブーム世代、抑えられない世代X世代、そして2000年に近い世代をY世代やME世代に分ける。

     

    米国では、伝統的な世代(Tradtionalists)を1928〜1945年に生まれたが、これに第二次世界大戦の世代だからこそ、忠誠的な集団とみなす。 30年以上の職場に勤務しながら会社のみぶら下がっ人生を送った世代である。指示を下げるが好きで変化に抵抗する傾向がある。膨大な知識ベースを持った規律意識している。

     

    米国では、ベビーブーム世代(Baby Boomers)は、1945〜1964年に生まれた人々だ。第二次世界大戦に参加し、4年ほど外国で過ごしていた男たちが本国に帰ってきた。その後、多くの赤ちゃんが生まれた。幅広い知識を備えて職業や肩書きで自分自身を証明しており、仕事中毒の世代で登板をした。若く苦労は買ってもするという世代である。ように貴重な経験を体得することができると考えた。韓国は韓国戦争以降1955年から1963の間の世代を指す。高度経済成長とともに物質の豊かさを享受した世代でありながら、政治的、社会的激動期を経世代である。楽観であり、競争力はあるが、変化に難しさを感じる世代である。

     

    米国でX世代(Generation X)は、カナダの作家ダグラス・コープランドが1991年に発表した小説で初めて使われた用語である。 Xが定義することができないことを示すように、前の世代の価値観や文化を拒否している異質集団で示している。 1965〜1980年に生まれたこれらにベトナム、ヒッピー、市民権、女性運動、産児制限などがあった。この中に大家族を叫ぶこれは誰もなく、自然に問題は、社会的懸案問題であった。鍵児童がこの時代に現れた。親が仕事をして、子供たちは家で一人でお菓子を食べながらゲームをする。独立しており、自分のやり方で仕事を処理するのに慣れている。チームとして働い「コラボレーション」をすることを嫌っている。職場生活をしている起業家に変身する人が、X世代出身が多い。独立をしたり、新たな機会を捕捉することに恐れていない世代である。典型的な独立であり、不干渉主義である。

     

    ミレーニオル世代(Millennials)世代は1981〜2000年に生まれたこれらミレーニオルが到来しつつ共同体、家族、赤ちゃんの重要性に関心を注いだ世代である。ミレーニオル世代は、2000年に、すなわち、Y世代、ME世代、エコ世代とも呼ばれる。自動車の後ろに黄色のダイヤモンド形で「赤ちゃんが乗っています」という表示をつけて通った。世界で最も大切で特別で、私にそのような子供がいて、私の大切な子供が乗っているのでちょっと離れた所落としましょう」の意味である。ミレーニオル世代は、自分が最も特別で大切な素材として世の中に生まれた。両親から自分はしたいどんな存在にもなることができると聞いた。

     

    蘭仮説という言葉がある。子供が育ったときに、伝統的世代のように大家族で構成された家族の中の子供たちは、タンポポのようでどのような環境でも、見事にうまく育つことができる。しかし、核家族により親が共働きをして一日中一人で生活しなければしたX世代は内向的で言葉を話しようとしない子供たちは蘭の花と類似している。これらは簡単に枯れますが、適切な環境と条件を付与してくれればもっと強く美しく香ばしく育つことができる。一日中PCの通信をして、インターネットのチャットウィンドウに話した世代が、これらの世代だが、まだそのような内省的な面を懸念しているか?

     

    レディー・ガガは「このように生まれた(Born This Way)ミレーニオル歌を建て発表した。その内容は、それぞれの特別名護美しく完璧な存在でどのように生まれたのか、お母さんが話してくれた内容である。子供の自尊心を高める概念が強く、親と学校がすべきことは、子供たちが自らに素晴らしいと感じさせるものであり、絶え間ない賞賛と報酬が最良の方法だと信じていた時期に「トロフィー世代」という用語も誕生した。この世代は、自尊心に重武装した世代である。自己中心的であり、自分は他の人よりもはるかに優れており、特別な存在だと思う。デジタル時代の準備世代である。

     

    デジタル時代の登場とともに出現した世代を意味するMobile世代、N(net)世代と呼ぶこともある。この世代は、伝統的細かく育った、チーム指向的、達成的、良いことというプレッシャーが苦しんで、自信を持ってあふれながら特権意識を持っている。厳しい人を扱う能力が不足して、経験と忍耐力が不足しており、バカなことを嫌って、自分が持っている能力よりも自信が溢れている。これらは、スマートフォンなどのモバイル、タブレットなどで重武装したこそ、デジタルネイティブ世代である。この世代の特徴は、通話が無制限に無料にもかかわらず、彼らは文字でのコミュニケーションすることを好む。さらにコミュニケーションの対象者が目の前にいるにもかかわら顔を向き合わずに頭を下げて相手と文字でのコミュニケーションをする世代である。

     

    ミレーニオル世代は一日、スマートフォンの画面だけ見る。その世代はレストランでも、お互いSNSの画面だけ見ている。彼らは非常に静かな方だ。しかしながら、何かを欠場し、さらに良いものを絶えず探そうする。それらの70%以上が毎時携帯電話をいじりたし、ポケットの振動の経験している。寝るときは、必ず携帯電話の横で寝て、起きてすぐに携帯電話を確認する。 一日中30個以上のメッセージを送る。無意味なTextingを一日中する。一度2台のデジタル機器を使用している。少なくとも5回、Facebookのステータスを更新します。伝統的な世代が好む一般的な固定電話を使わない特徴を持っている。

     

    インターネット上でどのようなコンテンツも人気が高く、広く共有されていることがSNSで作られる。その中で自撮り画像を絶えず上げるだろう。インターネットで一日上って来る写真はものすごい。自撮りの増えた理由は、撮影のツールと環境が変わったからである。 19世紀の写真とカメラの発明の後に初めて、すべての人がカメラ付き携帯になった。スマートフォン以前にもカメラ機能があったが撮りの拡散の理由でSNSと結合を保持している。フェイスブック、ツイッター、インスタグラムなどのソーシャルネットワークに共有するために自撮りを撮り始めた。自撮りを撮影することは、鏡を見ているように自然な行為で受け入れられる。鏡と同じようなポイントをナルシシズムの観点から見なければならない。自撮り世代はどちらの世代よりも自己陶酔に強い。

     

    ME世代のお父さんは娘と息子がしなければならスポーツや遊びの線を引いていない。 ME世代の女性は、彼らの母の世代よりも家事をするのに少ない送った。しかし、彼らの男性の配偶者と50:50に仕事を分担しており、そのようにされていない場合は、それだけで見守った。また、結婚した男が子供のおむつを行くことが全く不慣れではない。また、子供たちと一緒に遊んでくれるのも、その前の世代より3倍以上の時間を費やしている。

     

    2013年U.S.A Todayは、採用面接中に電話を受けたり、ペットの猫の家持ってたり、さらには父と一緒にきており、不敬を使用したり、不適切な服を着たり、オタクの行動を見せ、自分自身を聞いたという。社交性が不足しているとすることができますが、状況に応じて変わる。それらが彼らによければ、残りのすべての人々にもいいと思っている。 ME世代の両親は、「あなたがすることは完璧 “そして”君が好きなことは、何でもやれ」のように、米国では、最高の自尊心を教育を受けた世代である。韓国で現在アドラー哲学の自尊心回復に関する本がベストセラーとは皮肉な部分である。

     

    このME世代の唐突な行為についてゴールドマン・サックスは、2年契約の代わりに、最初から終身制入社させた。簡単にやめ自分のやりたいことではないか、条件が合わなければやめたり、スタートアップに進出した。これを行うやめない措置を取ったものである。 ME世代は何かの仕事に没頭するのが好きで、仕事を休むことを好むし、彼らが望んで仕事をすることができるとき、さらに仕事をしたいた。だから若者たちにますます重要なプロジェクトを任せたり、無制限の有給有価を提示した。その後2年のうち1年以内50%減少した。ミレーニオル世代は、いくつかの能力を保有しており、雇用市場で強力な地位を確保しようとした。

     

    彼らは「私たちの世代は皆が良い仕事をしたいが、本当にに片付けると、その良い仕事をするために仕事しようとしていない」MTV調査19〜28歳の2012年の世論調査によると、彼らは好きではないことをするよりも、仕事をアンハヌンこと好むと半分以上が答えた。 ME世代は、自宅やコーヒーショップで働くことを望んでいる。ベトナムバーこのような会社は、オフィスで顔直面ながら働くのではなく、自分の家からの結果を中心職場環境を導入した。在宅勤務は、自宅で孤独ことはできるが、彼らは新しいアイデアを創出して職場の同僚の間で頻繁に信頼を構築した。

     

    すべてのSNSに接続され世代はそうでない世代よりもはるかに情報の収集力で強い。時代の変化の速度と情報の生産性が取り返しがつかない。 X世代が何も言わず、インターネットのウィンドウを介してその中で接続を訪れた。その後、ミレニアム世代が自分の声を上げて、モバイルでよどみなく、自分たちの主張を広げて出す。彼らはインスタグラムが好きで、食べ物を撮っ旅行を自慢することを好む。果たしてあなたはどのような世代に属するかその後、我々はどの世代の穂軸に適応していかなければであるか

    18世紀の朝鮮の軟岩パク・チウォン(朴趾源)は中国旅行記「熱河日記-マンヤンロック」に物事の変化と発展について、次の話をしている。

    「長くすると、変化を考えて泊まると新しいものを考えて、非常に到達して詰まって通じることを考えることは、運における一つの頃になるでしょう。」ここで、「運」というのは運動、変化、発展の必然性を示す。また、彼は「天地がたとえ長いと一つ絶えず生成、変化し日月にもかかわらず長いというが、光がますます新しく書籍もあまりにも多いといっても、その意味が異なっている」という。物質世界で永遠に運動と変化する状態にあると認識している。自然界、風速、倫理的、文化的諸現象も環境と条件の変化に応じて変化する。その変化に従うための豊富な読書と見聞を通じた体験によって、世界の仕事をたくさん知っていることを強調している。

     

    時代は変わっても古いものと今日日々が、その本性が変わるのではなく外向きと環境の条件が変化発展するものなので、新しい変化の学習を怠ると、新しい世代が彼らの時代の楽しさを示さない。

     

    The ME Generation is coming

     

    In 2000, I visited a school in Tokyo, Japan. I visited from kindergarten to high school. When I was in a high school world history class, but the boys and girls who were dyed yellow in their head were chatting during class. Of course, the teacher seemed to pay attention, but the students did not listen at all. Ten years later and five years later, students in Korea go out of the classroom without permission of the teacher or go around the classroom during class. When the teacher points out, it speaks loudly and justifies it. It reminds me of a Japanese high school classroom 15 years ago.

     

    Recently I took a lecture with Mr. Tatsuru Uchida who expressed concern about the landscape of the school. Professor Uchida has long been a nuclear family, dual-income couple, socially concerned about the school system centered on the entrance examination, and wrote a book called “Downstream orientation” long ago. Ten years after the book was published, a boom in reprinting began to take place in Korean society. Things that have happened in Japanese society have begun to take place in Korean society.

     

    The current weekly magazine Time called it “ME ME ME Generation” in the cover story of May 2013. The parents of the millennium generation told their child, “You are special.  You are also familiar with the communication through the screen of a computer or a TV rather than the direct face-to-face while watching the reality show of the TV, It handles phones more freely than computers and generates or exchanges information.

     

    Goldman Sachs divides the labor force into four generations. It divides the generations of World War II generations, the post-war generation baby boomers, the impenetrable generations X generations, and the generations close to 2000 into the generations Y or ME.

     

    In the United States, Tradtionalists are born in 1928-1945, and are seen as a loyal group, a World War II generation. It is a generation that has spent more than 30 years working in a company and hanging on only one company. I tend to like to give instructions and resist change. There is a sense of discipline with a vast knowledge base.

     

    In the United States, the Baby Boomers were born in 1945-1964. During World War II, men who lived abroad for about four years returned home. After that many babies were born. He has broad knowledge, proved himself as a profession or title, and became a work-at-home generation. It is a generation that young people suffer and buy. I thought that I could gain valuable experience. Korea refers to the generations between 1955 and 1963 after the Korean War. It is a generation that has enjoyed material richness with high economic growth, and a generation that has undergone political and social turbulence. It is a generation that feels optimistic and competitive but difficult to change.

     

    In the United States, Generation X is a term originally written in 1991 by Canadian author Douglas Copeland. It is represented as a heterogeneous group rejecting the values and culture of the previous generation, as X indicates that it can not be defined. Born in 1965 ~ 1980, there were Vietnam war, hippie, citizenship, women ‘s movement and birth control. None of them cried out for the big family, and naturally the issue was a social issue. Key children appeared in this age. Parents do their jobs, and children play games at home alone with sweets. They are independent and are accustomed to working in their own way. I hate doing “collaboration” while working as a team. There are many people from this X generation who turn into entrepreneurs in the workplace. It is a generation that is not afraid of independence or seizing new opportunities. It is typically independent and non-interventionist.

    The Millennials generation, born in 1981-2000, is a generation that has focused on the importance of communities, families, and babies as Millennial arrives. The Millennium generation is also called the Y-generation, ME-generation, and eco-boomer in 2000. Behind the car was a yellow diamond with the sign “Baby is on fire”. It is the most precious and special thing in the world, I have a child like that, and my precious child is riding, so drop me off. “The Millennium generation was born into the world as the most special and precious material. I was told it could be anything.

     

    There is an orchid hypothesis. When a child grows up Like a traditional generation, a family with a large family is like a dandelion and can grow up well under any circumstances. However, because of the nuclear family, the X generation, in which the parents work together and live all day long, are introverted and the children who do not speak are similar to the orchids. They can easily break, but they can grow strong, beautiful, and fragrant if given the right environment and conditions. Is there still a generation-generation generation that has been talking PC-to-PC and chatting on the Internet all day long, but is still concerned about such intrinsic aspects?

     

    Lady Gaga published ‘Born This Way‘ in the form of the Millennium Song. The contents are each special and beautiful, and what my mom told me about how she was born as a perfect being. The concept of raising a child’s self-esteem is strong, and what parents and school do is to make children feel good about their children, and the term “trophy generation” was born because it was believed that constant praise and reward were the best ways. This generation is a generation that is heavily armed with self-esteem. It is self-centered, and I consider myself to be far superior to others and special. It is a generation ready for the digital era.

     

    It is also called the N (net) generation, which means the generation that emerged with the emergence of the digital age. This generation is traditionally, finely grown, team-oriented, accomplished, burdensome, and confident and privileged. It lacks the ability to deal with difficult people, lacks experience and patience, hates bad things, and has more confidence than one has. These are the digital native generations that are heavily armed with mobile phones and tablets, such as smartphones. Despite the fact that these generations are free of unlimited currency, they like to communicate literally. Even though the subject of communication is right in front of you, it is a generation that does not face face but bows head and communicates with letter to the other person.

     

    The millennial generation only sees the screen of the smartphone all day. The generation looks at the screen of SNS in the restaurant. They are very quiet. But I miss something and try to find something that is even better. More than 70% of them are experiencing pocket vibrations every time they tinker with their cell phones. Be sure to sleep next to your cell phone when you sleep, and check your cell phone as soon as you wake up. 30 or more messages are sent. Nonsense Texting all day. Use two digital devices at a time. Update your Facebook status at least 5 times. It has the characteristic that it does not use the general landline telephone preferred by the traditional generation.

     

    SNS is created to be more popular and widely shared than any content on the Internet. Among them, selfie is constantly uploaded. The photos that come up one day on the Internet are enormous. The reason for the increase in self-care is that the shooting tools and environment have changed. For the first time since the invention of the 19th century photography and camera, everyone was brought to carry the camera. Although the smartphone has been moved to the camera function, it is combined with SNS as a reason for the spread of selfies. I began to take selfies to share on social networks like Facebook, Twitter, and Instagram. Taking a self-portrait is considered natural as a mirror. The mirror-like point should be viewed from the perspective of narcissism. The elderly generation is stronger than any generation.

     

    The father of the ME generation did not draw the line of sports or play that the daughter and the son should do. Women in the ME generation spend less on housework than their mother’s generation. However, they shared their work with their male spouse at 50:50, and if not, I just watched. It is not uncommon for a married man to go to children’s diapers. It also takes three times more time to play with children than the previous generation.

     

    In 2013, U.S.A Today says that he picked up a phone call during a job interview, brought a pet cat home, even came with his father, used profanity, rubbed out clothes, or showed bizarre behavior. It may be said that it is lacking in sociability, but it depends on the situation. If they are good for them, they are good for everyone else. Parents of ME generations are the generation with the highest self-esteem in America, like “What you do is perfect” and “What are you comfortable doing?”. It is ironic that the booklet on the recovery of self – esteem of Adler philosophy is the best – selling book in Korea.

    Goldman Sachs joined the ME generation for the first time in a lifetime instead of a two year contract. They quit easily and did not want to do it, or if conditions were not right, they quit or started to start up. So the company took measures that do not stop work. The ME generation likes to engage in something, prefer to work, and wants to work more when they can do what they want. So they put more important projects on young people or offered unrestricted oil prices. In the following two years, 50% decreased within one year. The Millennium generation has a variety of abilities and has a strong presence in the job market.

    They say, “Everyone in our generation wants a good job, but they really are lazy and do not work for that good job.” MTV Survey According to the 2012-2012 survey of 19-28 year-olds, More than half said they would prefer. ME generation wants to be able to work at home or coffee shop. Companies such as Best Buy have introduced results-based work environments in their homes rather than face-to-face work in offices.Telecommuting can be lonely at home, but they have created new ideas and built frequent trust among colleagues.

     

    Generation linked to all SNSs is much stronger in collecting information than generations not. The speed of change in the times and the productivity of information can not be removed. The X generations searched for connections in the internet window silently. Millennial generations then raise their voices and unfold their claims on mobile. They like to instagram, like to take food and boast of their travels. Which generation do you belong to? Then, what age should we adapt to?

    Park Ji Won of the 18th century Joseon tells the following about the change and development of things in the “Jingyang Rock”

     

    “When you think about change for a long time, if you stay, think about new things, reach extreme, and if you get stuck, it will be a day of luck.” Here, “luck” represents the inevitability of movement, change, and development. He also said, “Although heaven and earth are long, he constantly generates and changes, and even though the sun is old, the light is renewed day by day, and even though there are many books, the meaning is different. It is perceived in the material world to be in motion and change forever. All phenomena of the natural world, customs, ethics, and culture change in accordance with changes in environment and conditions. It emphasizes knowing a lot of world affairs by experience through abundant reading and informal to follow the change.

     

    Even if the age is changed, the old and today’s days will not change the nature, but the outward and environmental conditions will change and evolve, so new generations will not show the joy of their age if they are not willing to learn new changes

    img_8611 img_8609 img_8608