종이책과 전자책 어느것을 선택할까?

    종이책과 전자책 어느것을 선택할까?

    92
    0
    SHARE

    제목 없는 프레젠테이션 - Google 프레젠테이션 2017-05-14 13-30-59

    우리나라도 초등학교 2018년부터 초등학교 3~4학년, 중1, 고등학교 영어부터 2020년까지 디지털교과서를 단계적으로 도입한다. 전용 태블릿에서만 사용할 수 있는 것이 아니라 PC나 스마트폰 등 다양한 기기에서 활용을 할 수 있다. 디지털교과서 프로토타입 만들기에 처음 참여해서 만들 어 본 적이 있다. 디지털교과서의 도입의 찬반양론이 현장의 학부모 사이에서는 다양하다. 어떤 학부모는 디지털교과서가 학생의 학습량을 늘여 학생들에게 부담을 가중할 것이라는 우려를 표명하기도 한다. 하지만 학생들은 이미 디지털콘텐츠에 아주 익숙해져 있으며 그들이 기성세대의 어른들보다 훨씬 잘 다루고 이용할 수 있다는 것을 주지의 사실이다.

     

    새로운 매체의 등장에 있어서 구매체와 새로운 매체의 충돌은 많았다. 카메라의 발전과 사진이 등장으로 인하여 현상을 생생하게 재생해내서 회화는 더 이상 유효하지 않는다는 비판적 예측이 있었다. 프랑스 낭만주의 화가 폴 들라로쉬(1797~1859)는 사진이 등장하면서 ‘이 순간부터 회화의 역사는 막을 내릴 것이다’라고 주장했다. 화가들의 위기의식이 느껴진다. 그 후 회화는 없어지지 않고 사진은 사진대로, 회화는 회화대로 독립적인장르로 발전하였다. 맥루한에 의하면 ‘새로운 테크놀로지는 그 전임자를 예술형태로 만들었다. 인쇄가 새로운 테크놀로지로 등장 했을 때 중세는 예술의 형태로 받아들여진다”라고 미디어의 이해에서 이야기하고 있다. 필사본을 만들 때 필사했던 책은 이미 예술의 경지에 이르렀다. 사진과 회화가 다르듯 종이책과 전자책은 다를 수밖에 없다. 미디어는 메시지다고 한 맥루한은 종이책과 전자책이 서로 다른 미디어이기 때문에 서로 다른 장르로 분화 해나갈 수밖에 없지 않을까?

     

    전자책은 흔히 e-book(Electronic Book)이라고 불리며 기존의 종이책과는 달리 컴퓨터 파일형태의 출판물을 전용뷰어(viewer)를 통해 컴퓨터나 기존의 전용단말기로 읽는 출판물을 일컫는다. 전자책이란 정의가 학자마다 다양하지만 대개는 종이책과 같은 내용을 가지면서 그림, 문장, 음성, 영화 등이 상호 연결된 책으로 정의 할 수 있다. 글자라는 단일 양식에 의존하지 않고 소리, 이미지, 영상, 음악, 문자, 음성 등의 복합양식으로 생각을 주고받는다. 글을 읽고 아는 능력의 리터러시에서 다양함이 혼재되어 있는 멀티리터러시로 수용, 생산하여 담아 내는 새로운 형태의 능력의 개념을 이끈다. Bolter(1992)는 전자책을 “writing Space”에서 컴퓨터가 파피루스, 중세의 필사본(codex)그리고 종이책 이후의 제 4의 문서매체라고 말했다. 시대의 변화와 아울러 필요성에 의해 개발되었다.

     

    형태에 의해 분류를 하면 백과사전 형태의 전자책은 ‘참고의 목적’이 있다. 특수한 요구를 가진 학생에게 정보를 전달하거나 읽기능력을 발달시키기 위해 사용하는 전자책은 ‘교수의 목적’을 가진다. 대규모의 네트워크를 이용해서 문자, 음성, 그림을 상호 연결하는 심도 있는 연구가 가능하도록 하는 ‘연구의 목적’이 있는 전자책도 있다. ‘여가의 즐거움의 목적’을 갖는 전자책이다. 상호작용과 동영상이 가능한 디즈니사의 이야기책이 이러한 목적을 가졌다고 할 수 있다.

     

    전자책은 책 정보 내에서 정보 검색이 유용하고, 변경이 가능하며, 배경설명, 그림, 관련문서 연결 등을 통해 본문의 이해를 돕고 학습을 확장시킨다는 점이다. 앰더슨(Amderson-Inman& Horney,1997).Yamkelovich과 그의 동료들(1991)은 전자매체의 장점을 정보자료의 연결성, 역동적인 그래픽, 시각화, 내용수정 가능성 그리고 내용보완이 편리한 점을 지적하고 있다. 최근에는 전자책이나 E-Book내에서 목차 항목을 불러 바로 이동이 가능하며, 메모나 책갈피로서 기능을 포함하여 그 내용을 복사하여 책 한권을 요약할 수 있는 기능들도 이다. 또한 모르는 어휘나 궁금한 내용은 바로 인터넷을 통한 검색이 가능하며, 국어와 영어 사전으로서 기능을 통한 이해하기 어려운 단어나 어휘를 바로 찾을 수 있다. 전자책이 종이 책과 같이 책 넘기는 기능도 있고, 책의 글씨체를 바꿔서 읽을 수도 있다. 책 있는 곳을 표시하는 책갈피 기능, 책의 중요한 부분을 메모할 수 있는 기능, 무엇보다도 읽어주기 기능은 굳이 눈으로 보지 않더다도 듣기만 해도 이해가 되는 등의 종이책이 가진 장점을 보완하려는 시도들은 다양하다.

     

    전자책은 기존의 종이책과 동일한 내용으로 구성되면서 시각적 효과, 음악, 배경소리 등이 함께 제공하며 텍스트의 수정이 종이책에 비해 간편한 가변성을 전제하고 있어 변화되지 않는 고정성보다는 언제든지 변화 가능한 유동성을 가졌다고 할 수 있다. 그에 반해 단점으로는 전자책의 개발에 따른 개발자의 전자책 기본적 요소 이외의 또 다른 그래픽 작업, 음성작업, 전자책 제작의 교육시간이필요한 점이 있으며 전자책은 전용단말기(e-book리더기, 테이블PC,)또는 PC와 전용뷰어와 인터넷이 연결이 용이해야 한다는 조건이 있다. 또한 종이의 따뜻한 촉감과 안정감에 비해 전자기기의 본연의 다소 차가운느낌과 시각적 피로도가 동반 될 수 있다.

     

    연령대가 낮을수록 상대적으로 전자책의 가치를 높이 평가한다. 성별과 지불사간의 차이가 없고, 오락추구형과 정보추구형의 차이가 많이 나지 않는 것으로 본다. 전자책의 수용 결정은 검색 기능, 다음으로 인쇄와 복사가 편리, 멀티미디어 기능, 휴대와 보관의 편리성이었다. 일본에 가서 전철을 타면 항상 보이는 것이 책을 읽는 사람들이다. 이에 대다수의 젊은이들도 이제는 책보다는 스마트폰을 보고 있다. 세대 간의 정보의 전달 및 취득의 방법이 다르다. 점점 스마트폰을 더 사용하는 사람들이 일본에서도 일어나고 있다. 책으로 정보를 취득하는 통로보다는 이제는 스마트폰이나 기기로 정보를 취득하는 양이 고급적이고, 재미있고, 다양한 것이기에 텍스트위주의 획일화된 책으로 부터 흥미를 잊기 시작한지가 오래다.

     

    전자책은 비용이 절감되고 보관 및 휴대가 편리하다, 인터넷과 접목으로 구매 후 기다릴 필요가 없다. 영구적으로 책 보존기간이 가능하다. 전자책은 변형이 가능하여 동일한 내용을 영화, 게임, 음반, 애니메이션 등의 출판 등으로 다양한 방식의 판매할 수 있다. 용지를 사용하지 않음으로 자원절약과 환경 보존이 가능하다. 수시로 내용을 업데이트를 할 수 있다. 밀티미디어 출판이 가능하다. 음악, 영상 등의 멀티미디어가 포함된 콘텐츠뿐만 아니라 하이퍼링크로 정보를 연결한다. 기능성은 밑줄을 긋고 다시 지울 수 있다.

     

    책의 내용을 검색, 사전을 탑재, 야간에서 읽기가 가능하다. 저렴하고 신속한 업그레이드가 가능하다. 휴대성이다. 여행 중 짐을 줄여서 여러 권의 책을 준비하는 것이 아닌 전자책이 나을 수도 있다. 가격적으로 저렴하고 배송이 빠르다. 읽지 않는 종이책처럼 버려야 하는 성가심도 없다. 결재와 동시에 읽기가 가능하다. 어두운 곳에서도 자체 조명으로 인해서 침대에서 읽기에 용이하다. 시력에 영향을 미칠 수는 있다. 전용 단말기가 필요하며, 초기 비용이 많이 소요된다. 전력공급 및 스피커와 같은 요소가 필요하다. 컨텐츠가 다소 부족하다. 내구성의 문제의 소지가 있다. 감성이 없으며 불법복제가 이루어 질 수 있기도 하다. 최근에서는 AR, VR의 콘텐츠를 넣어 학습의 효과성을 극대화하려는 시도가 일본과 한국 사이에서 나타나고 있다. e-book과 디지털 교과서의 최대의 장점은 기존의 콘텐츠를 다양하게 확장할 수 있는 확장성에 있다.

     

    이에 종이책은 다음과 같은 네 가지 요소가 있다. 첫째,출판되어대중이 이용할 수 있어야 한다는 것이고, 둘째 일정한 분량, 즉 최소한49쪽 이상이어야 하며, 셋째, 인쇄되어야 한다. 단, 인쇄술이 발명되기 이전에 발간된 필사본 책들은 편의 상 책의 범주에 넣는다. 마지막 넷째,비정기 간행물이어야 한다. 하지만 제작, 출판, 시간이 많이 걸리고 신문과 잡지, 방송보다 신속성이 떨어진다. 독서력이 없거나 부족한 사람들에게 메시지를 제대로 전달 할 수 있었다. 인터넷의 발달로 인하여 모바일에서 축소된 정보를 다양하게 읽었기 때문에 한국은 고도의 정보화 사회에서 국민의 격이 한꺼번에 올라간다. 책이 시간과 비용 그리고 선택을 해야 한다면 온라인에 있는 정보를 커뮤니티나 SNS를 통하여 책의 내용을 순식간에 습득하여 체화한다. 이것은 다른 나라보다 분명 앞서 있다.

     

    종이책은 지속성 정보의 전달 범위가 상대적으로 넓다. 완벽성과 상세성. 권위와 신뢰성, 친근성이 높다. 질이 좋은 종이책은 즐거움을 주어 정서 함량, 간접경험을 통한 상상력과 창의력 , 독서에 대한 좋은 태도, 심미감과 예술적 감상력을 걸러준다. 종이는 따듯한 것이며 운반이 편리하다. 전용단말기는 딱딱하다. 정서적 안정감, 편안한, 가독성, 태도와 신체중 눈의 피로 줄인다. 책속에는 그래픽, 음성특화교육, 전자책 제작교육 등 부수적 교육 불필요하다. 인간의 몸이 오감으로 인지를 한다. 이것을 기억으로 이끌게 하기 때문이다. 종이책으로 넘기는 느낌, 종이의 새 책 냄새, 종이의 시작적 효과, 종이책이 인물에 감정이입이 가능성이 더 높다. 반사광의 디스플레이가 눈의 피로도를 높이면서 집중력을 떨어뜨릴 수 있다. 종이책은 오랜 동안 읽기에 적당하다.

     

    이상의 경험과 감성, 의미를 제공하게 되는 것이다. 바로 이것이 전자책과 다양한 디지털 플랫폼들이 주는 편리함에도 불구하고 종이책을 찾는 독자가 있게 하는 종이책이 갖는 힘이다. 또한, 종이책은 5천 년의 역사를 기록하고 만들어오며, 우리가 살고 있는 지금을 있게 하였다. 책의 역사는 곧 우리 문명의 역사이자 예술과 문화, 지식을 있게 한 인류가 나은 산물이다. 이러한 까닭에, 디지털의 발전으로 인해 종이책을 위협할 어떠한 새로운 매체가 등장할지라도 인류의 역사를 있게 한 종이책은 절대 사라지게 해서는 안 된다. 책 읽는 뇌의 저자는 미국 터프대 매리언 울프는 “종이책은 읽는 도중에 생각의 지도를 만들어 줄 수 있는 우수한 매체”라고 말한다.

     

    종이책의 수용 원인은 친밀감과 정서적인 효과, 소장가능성, 쉽게 몰입 등으로 목적에 따라서 선호의 매체가 다르게 보였다. 매체별 선호도서는 전자책이 어학, 학습서, 컴퓨터, 인터넷, 취미, 오락, 예술 순이다. 종이책은 순수문학, 인문사회과학, 어학 학습서 순이다. 수용자의 선택의지에 따라 다르다. 두 매체의 공존관계에 따라 다르게 보인다. 깊이 있는 정보가 있다. 여러 번 읽고 밑줄과 메모를 해야 하는 책으로 종이 책이 더 좋다. 대학의 전공 책과 같은 경우 전자책으로 읽기에는 부담스럽다. 교과서 도한 종이책이 유리할 수 있다. 학습의 속도와 정확성 면에서 우월하다. 새 책의 냄새, 책의 모양의 디자인, 사각거리는 종이의 질감이 큰 즐거움을 가지고 있다. 학교의 디지털교과서 또한 종이책과 함께 배운다. 종이책의 친밀감, 정서적 효과와 함께 디지털교과서에 있는 메모기능, SNS기능, 토론기능, 프린트기능, 검색기능 등의 다양한 것을 모든 디바이스에서 실행이 가능하다.

     

    텍스트형 정보 일 경우 종이책을 선호한다. 한눈에 내용을 파악하기에 좋다. 비주얼형 정보와 공간형 정보는 전자책을 선호한다. 종이책은 이미지보다는 신속한 제공, 공간형 정보의 경우 동영상이 표현할 수 있는 종이책의 한계를 뛰어 넘는 것을 선호한다. 매체의 특성에 따라 맞는 종이책과 전자책을 출판해야 한다. 즉답형 정보와 사고형 정보, 텍스트형 정보는 종이책, 비주얼형 정보와 공간형 정보는 전자책을 주로 출판하여 한다.

     

    종이와 전자책은 상호보완적인 관계이다. 둘 중의 하나가 없어져야 하는 경쟁적이 관계는 아니다. 21세기의 알렉산드리아 도서관과 같은 구글 도서 검색 서비스는 2015년 10월에 2천5백만권의 책을 스캔했고 지금도 스캔중이다.(books.google.com)구글의 초대형 디지털 도서관은 지식 민주화 과정의 최고 단계로 이끌고 있다. 인문학에 있어서는 책을 존재하게 하는 과학기술보다 더 큰 권의를 가지고 있다. 라디오가 신문을 인터넷이 TV를 아직 대체하지는 못했다. 구글의 라이브러리 프로젝트는 저작권이 만료된 것은 그냥 다운로드 받아서 볼 수 있지만 저작권이 있는 것은 북스토어에서 구입해서 읽을 수 있다.

     

    단기간내에 하나의 미디어가 다른 미디어를 대체하기는 어려울 것이다. 하지만 인쇄와 디지털이 공존하는 과도기에 보조를 같이 할 수 있는 가능성을 찾아 내야 하는 것이다. 종이책은 동화책과 같이 동화를 읽어보면서 상상력을 기를 수 있다. 전자책은 시각적으로 그림보여주거나 소리를 들여주기에 상상력을 발휘하기 보다는 보여지는 대로 받아 들일 가능성이 높아서 사실 전달의 중요한 과목에서 유용하게 쓰일 수 있다. 또한 전자책의 멀티미디어 기능과 증강현실 및 가상현실을 이용한 종이책의 단점을 극복할 수 있는 다양한 기능들이 있다. 종이책 고유의 감수성을 터치하는 것과 전자책이 갖는 좋은 이점을 골고루 이용한다는 것은 초기 사진과 회화로 부터 다른 장르의 예술로 분화된 것과 같은 길을 갈 것이다.

     

    紙の本と電子書籍どれを選ぶか?

    韓国も小学校2018年から小学校3〜4年生、1、高校の英語から2020年までのデジタル教科書を段階的に導入する。専用タブレットでのみ使用できるものではなく、PCやスマートフォンなど様々な機器で利用することができる。デジタル教科書のプロトタイプ作成に初めて参加して作成さ見たことがある。デジタル教科書の導入の賛否両論が現場の親の間では、多様である。ある親は、デジタル教科書が学生の学習量を増やし、学生に負担を加重するという懸念を表明したりする。しかし、学生は、すでにデジタルコンテンツに非常に慣れており、彼らは既成世代の大人たちよりもはるかに使いこなして利用することがあることを周知の事実である。

     

      新しい媒体の登場において購入体と新しい媒体の衝突は多かった。カメラの発展と写真が登場により現象を生き生きと再生して出して絵画はもはや有効でないという批判予測があった。フランスのロマンチックな画家ポール・ドラローシュ(1797〜1859)は、写真が登場し、「この瞬間から絵画の歴史は幕を下る」と主張した。画家たちの危機意識が感じられる。その後の会話はなくならず、写真は写真の通り、絵画は絵画のとおり、独立したジャンルとして発展した。・マクルーハンによれば、「新しいテクノロジーは、その前任者を芸術にした。印刷が新しいテクノロジーとして登場したとき、中世には、芸術の形で受け入れられる」とメディアの理解で話している。筆写本を作成するときに必死だった本は、すでに芸術の域に達した。写真と絵画が違う紙の本と電子本は異なるほかはない。メディアはメッセージであるとした・マクルーハンは、紙の本と電子書籍が異なるメディアであるため、さまざまなジャンルに分化していくしかないのだろうか?

     

    電子ブックは、一般的に、e-book(Electronic Book)と呼ばれ、従来の紙の本とは異なり、コンピュータのファイル形式の出版物を専用のビューア(viewer)を介してコンピュータまたは既存の専用端末で読む出版物をいう。電子書籍とは、定義が学者によって異なりますが、通常は紙の本のような内容を持ちながら、図、文章、音声、映画などが相互に接続された本に定義することができる。文字と呼ばれる単一のフォームに依存せずに音、画像、映像、音楽、テキスト、音声などの複合形式で考えを与えられる。文章を読んで知っている能力のリテラシーの多様さが混在しているマルチリテラシーに受け入れ、生産して表わす新しい形の能力の概念を導く。 Bolter(1992)は、電子書籍を「writing Space」で、コンピュータがパピルス、中世の写本(codex)と紙の本の後の第4の記事媒体と述べた。時代の変化と併せて必要によって開発された。

     

    型によって分類をすると百科事典の形態の電子書籍は、「参照の目的」がある。特殊な要求を持つ学生に情報を伝達したり、読む能力を発達させるために使用される電子書籍は「教授の目的」を持つ。大規模なネットワークを利用して、文字、音声、画像を相互接続するための詳細な研究が可能にする「研究の目的」がある電子書籍もある。 「余暇の楽しみの目的」を持つ電子書籍である。相互作用と動画が可能なディズニー社物語の本が、これらの目的を持っているとすることができる。

     

    電子書籍は、書籍情報内の情報検索が有用であり、変更が可能であり、背景の説明、図面、関連文書リンクなどを介して本体の理解を助け、学習を拡張させるという点である。アムアンダーソン(Amderson-Inman&Horney、1997).Yamkelovichと彼の仲間たち(1991)は、電子媒体の利点を情報資料の接続、ダイナミックなグラフィックス、可視化、内容の変更の可能性と内容を補完が便利な点を指摘している。最近では、電子書籍やE-Book内の目次項目を取り上げ、すぐに移動が可能で、メモやしおりとしての機能を含む、その内容をコピーして、一冊の本を要約することができる機能もある。また、知らない語彙や気になる内容は、すぐに、インターネットを通じた検索が可能で、国語と英語辞書としての機能を通じた理解するのは難しい単語や語彙をすぐに見つけることができます。電子書籍が紙の本のように本めくる機能もあり、本の字体を変えて読むこともできる。本いるところを表示するブックマークの機能、本の重要な部分をメモすることができる機能を、何よりも読みサイクル機能はあえて目で見なくても優れ聞くだけで理解されているなどの紙の本の長所を補完しようとする者は様々である。

     

    電子ブックは、既存の紙の本と同じ内容で構成され、視覚的効果、音楽、背景音などが付属していて、テキストの修正が紙の本に比べて簡単な可変性を前提にしており、変化しないと丁寧ではなく、いつでも変化可能な流動性を持ってすることができる。それに対して、欠点としては、電子書籍の開発に伴う開発の電子ブック基本要素以外の別のグラフィック操作は、音声処理、電子ブック制作の教育時間が必要な点があり、電子書籍は、専用端末(e-bookリーダー、テーブルのPC 、)またはPCと専用ビューアとインターネット接続が容易なければならない条件がある。また、紙の暖かい肌触りと安定感に比べて電子機器の本来のやや冷たい感じと視覚疲労が伴うことができる。

     

    年齢が低いほど、相対的に電子ブックの価値を高く評価する。性別と支払い社間の差がなく、娯楽追求型の情報追求型の違いがたくさん出ていないものとみなす。電子ブックの受け入れ決定は、検索機能は、次の印刷とコピーが便利ですが、マルチメディア機能は、携帯と保管の利便性であった。日本に行って電車に乗る常に見えるのが本を読む人々である。これ大半の若者たちも、今は本より、スマートフォンを見ている。世代間の情報の伝達および取得の方法が異なっている。ますますスマートフォンをより使用している人が、日本でも起きている。本情報を取得する通路より今のスマートフォンや機器の情報を取得する量が高級で、面白い、様々なものなので、テキストベースの画一化された本から興味を忘れ始めたかが久しい。

     

    電子書籍は、コストを削減し保管や持ち運びに便利であるが、インターネットと融合で購入後待つ必要がない。永久的に本保存期間が可能である。電子書籍は、変形が可能で、同じ内容を映画、ゲーム、音楽、アニメなどの出版などで、様々な方式の販売することができる。用紙を使用しないで省資源と環境保全が可能である。頻繁に内容を更新することができる。ミルチメディア出版が可能である。音楽、映像などのマルチメディアを含むコンテンツだけでなく、ハイパーリンクの情報を接続する。機能性は、下線を引いて再び消去することができる。

     

    本の内容を検索、辞書を搭載、夜間の読み取りが可能である。安価で迅速なアップグレードが可能である。携帯性である。旅行中の荷物減らし、複数冊の本を準備するのではなく、電子書籍がよいこともある。価格的に安価でお届けが早い。読まない紙の本のように捨てて迷惑もない。決裁と同時に読み出しが可能である。暗い場所でも、独自の照明に起因ベッドで読む容易である。視力に影響を与えることはできる。専用端末が必要であり、初期費用が多くかかる。電源とスピーカーのような要素が必要である。コンテンツがやや不足している。耐久性の問題の素地がある。感性がなく、著作権侵害が行われることがもある。最近では、AR、VRのコンテンツを入れて学習の効果を極大化しようとする試みが、日本と韓国の間で示されている。e-bookとデジタル教科書の最大の利点は、従来のコンテンツを多様に拡大することができる拡張性にある。

    これ紙の本には、次の4つの要素がある。まず、出版されて大衆が利用できる必要があることであり、第二に、一定の分量、すなわち、少なくとも49以上でなければならず、第三に、印刷されるべきである。ただし、印刷術が発明される以前に出版された筆写本の本は、便宜上本のカテゴリに入れる。最後第四に、不定期刊行物でなければならない。しかし制作、出版、時間がかかり、新聞や雑誌、放送より迅速性が落ちる。読書術がないか、不足している人にメッセージを正しく伝えることができた。インターネットの発達により、モバイルで縮小された情報を多様に読んだので、韓国は高度の情報化社会で国民の格が一度にアップする。本の時間とコストとの選択をしなければならならオンラインの情報をコミュニティやSNSを通じて本の内容を瞬時に習得して一体化する。これは他の国よりも明らかに進んでいる。

     

     紙の本は、持続性情報の伝達範囲が比較的広い。完全性の詳細性。権威と信頼性、チングンソンが高い。質の良い紙の本は、楽しさを与え情緒含有量、間接経験を通じた想像力と創造性、読書のために良い姿勢は、審美感芸術ガムサンリョクをろ過する。本稿では、暖かいもので持ち運びが便利である。専用端末は硬い。感情的な安定感、リラックスした、読みやすさ、態度と体の中の目の疲労減らす。本の中には、グラフィックス、音声特化教育、電子書籍制作教育など付随的教育不要である。人間の体は、五感であるかをする。これを覚えて導くためである。紙の本に渡す感じ、紙の新しい本の匂い、紙の開始までの効果は、紙の本が人物に感情移入が可能性が高い。反射光のディスプレイが目の疲労度を高めながら集中力を落とすことができる。紙の本は、長い間、読むのに適している。

     

     以上の経験と感性、意味を提供することになるだろう。これが電子書籍や様々なデジタルプラットフォームが与える便利にもかかわらず、紙の本を探し読者がようにする紙の本が持つ力である。また、紙の本は5000年の歴史を記録して作られてきて、私たちが住んでいる今をようにした。本の歴史はすぐに我々の文明の歴史であり、芸術と文化、知識をようにした人類が良い産物である。これらの理由で、デジタルの発展のために、紙の本を脅かすいかなる新しい媒体が登場するも、人類の歴史を可能にした紙の本は絶対に消えるならない。本を読む、脳の著者は、米国タフ大マリオンウルフは「紙の本は読んで途中考えの地図を作ってくれることができる優秀な媒体」と言う。

    紙の本の収容原因は親密さと情緒的な効果、小腸の可能性、簡単に没入などで目的に応じて好ましいの媒体が異なって見えた。媒体別優先書籍は、電子書籍が語学、ワークブック、コンピュータ、インターネット、趣味、娯楽、芸術の順である。紙の本は、純粋な文学、人文社会科学、語学学習書の順である。収容者の選択の自由によって異なる。二媒体の共存関係に基づいて異なって見える。深みのある情報がある。複数回読んで下線やメモをしなければなら本に紙の本が良いです。大学の専攻本のような場合、電子書籍で読むには負担になる。教科書過度紙の本が有利であることができる。学習の速度と精度の面で優れている。新しい本の臭い、本の形のデザイン、正方形距離紙の質感が大きな喜びを持っている。学校のデジタル教科書また、紙の本と一緒に学ぶ。紙の本の親密、感情的な効果とデジタル教科書のメモ機能、SNS機能、ディスカッション機能、プリント機能、検索機能などの様々なものをすべてのデバイスで実行が可能である。

     

    テキスト型の情報である場合に、紙の本を好む。一目で内容を把握するのに良い。ビジュアル型情報と空間型情報は、電子書籍を好む。紙の本は、画像ではなく、迅速な提供、空間型情報の場合動画が表現できる紙の本の限界を超えることを好む。媒体の特性に応じて適した紙の本と電子書籍を出版しなければならない。即答型情報と思考型情報、テキスト型の情報は、紙の本、ビジュアル型情報と空間型情報は、電子書籍を主に出版している。

     

    紙と電子書籍は、相互補完的な関係である。どちらかが消えなければする競争関係ではない。 21世紀のアレクサンドリア図書館のような、Googleブック検索サービスは、2015年10月に2千5百万冊の本をスキャンし、今もスキャンしている。(books.google.com)Googleの超大型デジタル図書館は、知識の民主化プロセスの最高段階で導いている。人文学においては本を存在するようにする科学技術よりも大きな冊のを持っている。ラジオが新聞をインターネットTVをまだ交換できなかった。 Googleのライブラリプロジェクトは、著作権の期限が切れたのはただダウンロードして見ることができますが、著作権があるのはブックストアで購入して読むことができる。

     

    短期間で1つのメディアが他のメディアを交換することは難しいだろう。しかし、印刷とデジタルが共存する過渡期に歩調をすることができる可能性を見つけなければならないものである。紙の本は絵本のよう童話を読んで見て想像力を養うことができる。電子書籍は、視覚的に、図見せたり声をかけて与えることに想像力を発揮するより示されているように受け入れる可能性が高く、実際に配信の重要な科目で役に立つことができる。また、電子書籍のマルチメディア機能と拡張現実と仮想現実を利用した紙の本の欠点を克服することができるさまざまな機能があります。紙の本のユニークな感受性をタッチすると、電子書籍が持つ良い利点をまんべんなく利用というのは、初期の写真と会話から他のジャンルの芸術に分化されたのと同じ道を行くだろう。

     

    Paper book or e-book ?

    Korea will gradually introduce digital textbooks to elementary school from 3rd to 4th grade, middle school and high school English to 2020 from 2018. It can be used not only on a dedicated tablet but also on various devices such as a PC or smart phone. I have been involved in prototype digital textbooks for the first time. The pros and cons of adopting digital textbooks vary among the parents of the field. Some parents have expressed concern that digital textbooks will increase the amount of students’ learning and add to the burden on students. However, students are already very accustomed to digital content and are well aware that they can be handled and used much better than older adults.

     

      In the emergence of new media, there was a lot of conflict between purchasing bodies and new media. There was a critical prediction that the picture was no longer valid because the development of the camera and the appearance of the picture caused the phenomenon to vividly reproduce. French romantic painter Paul Delaroche (1797-1859) argued that the picture would “start from this moment on the history of painting”. We can feel the crisis consciousness of painters. After that, the paintings did not disappear, but the photographs developed as the photographs and the paintings as the paintings developed into independent genres. According to McLuhan, “New technology has made its predecessor an art form. When print emerges as a new technology, medievalism is accepted as an art form. “The book, which had been handwritten when making manuscripts, has already reached the level of art. Since the media is a message, McLuhan’s paper and e-book are different media, so they have to differentiate into different genres.

     

    E-books are often referred to as e-books (electronic books), and unlike conventional paper books, they refer to publications that are read as computer files or other existing terminals through a dedicated viewer. Although e-books vary in definition from one scholar to another, they can be defined as books with pictures, sentences, voices, and movies that have the same contents as paper books. Instead of relying on a single form of lettering, they give thought to the complex forms of sound, image, video, music, text, and voice. It leads to the concept of a new form of ability to accept, produce and embed as a multi-litter with a variety of literacy and literacy skills. Bolter (1992) describes e-books as “the fourth document medium after papyrus, medieval manuscripts (codex) and paper books in” writing space “. It was developed by necessity as well as the change of the times.

     

    When classified by type, the encyclopedia e-book has a ‘purpose of reference’. E-books that are used to convey information or develop reading skills to students with special needs have a ‘purpose of teaching’. There is also an e-book with the purpose of ‘research’ that enables in-depth research that interconnects texts, voices, and pictures using a large network. It is an e-book with the purpose of ‘pleasure of leisure’. Disney’s storybooks, where interactions and video are available, have this purpose

     

    An e-book is useful for information retrieval within book information, it is changeable, and it helps understanding the text and extends learning through background explanations, pictures, and links to related documents. Amderson-Inman & Horney (1997). Yamkelovich and his colleagues (1991) point out the advantages of electronic media: the connectivity of information, dynamic graphics, visualization, content modifiability and ease of supplementation. In recent years, it is possible to call up the table of contents in an e-book or an e-book, and to move the book immediately. Also, functions including a function as a memo or a bookmark can be copied to summarize a book. In addition, you can search for words and vocabulary that you do not understand through the Internet. An e-book has the ability to turn a book like a paper book, or it can read a book by changing its font. Attempts to complement the advantages of a book, such as a bookmark function that displays a book, a function to take notes of important parts of a book, and a reading function, among other things, Varies.

     

    The e-book is composed of the same contents as the existing paper book, and it provides the visual effect, music, background sound, etc., and the modification of the text presupposes a simpler variability than the paper book, We can say that we have. On the other hand, disadvantages are that it requires training time for another graphic work, voice work, and e-book production other than the basic element of the developer’s e-book according to the development of the e-book, , Or a condition that the PC and the private viewer and the Internet should be easy to connect. In addition, the warm feeling and stability of the paper can be accompanied by a somewhat cold feeling of electronic equipment and visual fatigue.

     

    The lower the age, the higher the value of e-books. There is no difference between sexes and payers, and there is not much difference between entertainment – seeking type and information – seeking type. The decision to accept e-books was a search function, followed by convenient printing and copying, multimedia functions, and convenience of carrying and storing. It is the people who read books when I go to Japan and always see in the train. Most young people are now looking at smartphones rather than books. The way of transferring and obtaining information between generations is different. More and more people are using smartphones in Japan. It’s been a long time since we started to forget about interest from a uniform text-oriented book because it is now more expensive, fun, and diverse to acquire information from a smartphone or device than to acquire information from a book.

     

    E-books are cost-effective, easy to store and carry, and do not have to wait after buying with the internet. Permanent book retention periods are possible. Electronic books can be transformed, and the same contents can be sold in various ways by publishing movies, games, recordings, animations, and the like. It is possible to save resources and preserve the environment by not using paper. You can update content from time to time. Multi Media Publishing is available. Music, and video, as well as hyperlinks. Functionality can be underscored and deleted again.

    You can search the contents of the book, load the dictionary, and read at night. Inexpensive and fast upgrades are possible. Portability. It may be better to e-book rather than to prepare multiple books by reducing the burden on the trip. It is cheaper in price and shipping is fast. There is no annoyance to be thrown away like an unread paper book. It is possible to read simultaneously with payment. It is easy to read in bed because of its own light even in dark places. It can affect vision. Dedicated terminals are needed, and the initial cost is high. Power supply, and speakers. The content is somewhat lacking. There is a problem of durability. There is no sensitivity and piracy can be done. In recent , attempts have been made to maximize the effectiveness of learning by incorporating AR and VR contents between Japan and Korea. The greatest advantage of e-books and digital textbooks is their scalability to expand existing content.

     

    There are four elements of the paper book. First, it must be published and available to the public. Second, it must be at least 49 pages long, and third, it should be printed. However, the manuscripts published before the invention of printing is included in the category of convenience. Lastly, it should be an occasional publication. But it takes a lot of time to produce, publish, and get less speedy than newspapers, magazines, and broadcasts. We were able to communicate the message properly to people who lacked or lacked reading skills. Due to the development of the Internet, mobile information has been read in various ways, so Korea is increasingly popular in a highly information – oriented society. If the book requires time, money, and choice, the information in the online book will be learned instantly through the community or SNS. This is clearly ahead of other countries.

     

     Paper books have a relatively wide range of persistence information. Completeness and detail. It has high authority, reliability and friendliness. Quality paper books give pleasure and emotional content, imagination and creativity through indirect experience, good attitude to reading, aesthetic and artistic sensibility. Paper is warm and convenient to carry. The dedicated terminal is hard. Emotional stability, comfort, readability, attitude and reduce eye fatigue. In the book, there is no need for supplementary education such as graphics, voice specialized education, and e-book production education. The human body recognizes by the five senses. This leads to memory. The feeling of turning over to a paper book, the smell of a new book of paper, the starting effect of paper, and the paper book are more likely to empathize with the person. The display of the reflected light can increase the fatigue of the eyes and decrease the concentration. Paper books are suitable for long reading.

     

     It provides more experience, emotion, and meaning. This is the power of a paper book that allows readers to find paper books despite the convenience of e-books and various digital platforms. In addition, paper books have made and recorded 5,000 years of history, and now we are living. The history of books is the history of our civilization, the product of mankind that has made art, culture, and knowledge available. For this reason, no new book that threatens paper books due to the development of digital books should ever be made to disappear. The author of
    The story and science of the reading brain, Tough v. Marion Wolfe of the United States says, “The paper book is an excellent medium for making a map of thought while reading.”

     

    The reasons for the acceptance of paper books were different due to intimacy, emotional effects, possibilities of possession, and easy commitment. Books preferred by media are eBooks in the following order: language, workbook, computer, internet, hobby, entertainment, art. Paper books are pure literature, humanities and social sciences, and language studies. It depends on the choice of the prisoner. IIt depends on the coexistence relationship of the two media. There is in-depth information. A paper book is better than a book that needs to be read, underlined, and memorized several times. In the case of college major books, reading e-books is burdensome. A paper book with textbooks can be advantageous. It is superior in speed and accuracy of learning. The smell of a new book, the design of the shape of a book, the texture of square paper has a great pleasure. The school’s digital textbooks are also taught along with paper books. In addition to the intimacy and emotional effects of paper books, various functions such as memo function, SNS function, discussion function, print function, and search function in digital textbooks can be executed in all devices.

     

    For textual information, prefer paper books. It is good to grasp contents at a glance. Visual and spatial information prefer electronic books. Paper books tend to provide faster than images, and in the case of spatial information, they prefer to exceed the limitations of paper books that can be expressed by movies. Publish paper books and e-books that match the characteristics of the medium. For the instantaneous information, thinking type information, and text type information, paper books, visual type information and spatial type information are mainly published in electronic books.

     

    Paper and e-books are complementary. It is not a competitive relationship that one of them has to disappear. The Google Book Search service, such as the 21st century Alexandria Library, has scanned 25 million books in October 2015 and is still being scanned (books.google.com). Google’s superlative digital library is at the top of the knowledge democracy process . In humanities, it has more authority than science and technology that makes books exist. The radio could not replace the newspaper with the internet yet. Google’s library project can only be downloaded if the copyright has expired, but the copyrighted one can be purchased and read from the bookstore.

     

    It will be difficult for one medium to replace another medium in a short period of time. However, it is necessary to find out the possibility of being able to cooperate with the transition period where printing and digital coexist. Paper books can grow their imagination while reading a fairy tale like a fairy tale book. E-books are more likely to accept images as they are shown, rather than visualize or sound imagery, which can be useful in the delivery of important facts. There are also various functions that can overcome the drawbacks of paper books using multimedia functions of e-book, augmented reality and virtual reality. Touching the inherent sensibility of paper books and using the good advantages of e – book uniformly will go the same way as the differentiation from the early photography and painting to the art of other genres.